Jak dotrzeć do pokolenia Z i z sukcesem sprzedawać im produkty?

KODA Bots

Pokolenie Z to młodzi ludzie, którzy dopiero wkraczają na rynek jako samodzielni konsumenci. Szacuje się, że wkrótce to pokolenie będzie najliczniejszą grupą osób kupujących, dlatego warto już teraz skupić na nich działania marketingowe, aby za jakiś czas zbierać owoce swojej pracy. 

Kto się kryje za nazwą “Pokolenie Z”?

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, pokolenie Z to młodzi ludzie. Można żartobliwie powiedzieć, że telefon jest przedłużeniem ich ręki, bowiem nie rozstają się z nim nawet na chwilę. Przeglądają social media, są w stałym kontakcie ze znajomymi, nagrywają filmiki i dzielą się pozytywną energią, która niestety często znika wraz z przyciskiem blokującym ekran. Pozostaje więc pytanie, jak wykorzystać ich zwiększoną aktywność w sieci i przekuć to na korzyści finansowe firmy?

Bądź tam, gdzie Twoi odbiorcy!

Krok pierwszy to pojawienie się tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Jeszcze parę lat wstecz, podstawowym działaniem marketingowym, było umieszczenie baneru reklamowego w widocznym i często odwiedzanym przez potencjalnych klientów miejscu. Zasada ta pozostała praktycznie bez zmian. Jest tylko jedna różnica – miejsce umieszczenia reklamy. Skoro Twoi potencjalni klienci są w internecie, Ty również powinieneś się tam znaleźć. Przykuj szczególną uwagę do prowadzonych działań na Facebooku, Instagramie i TikToku. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, wejdź we współpracę z agencją marketingową i zadbaj o wysoką jakość publikowanego contentu. 

Wybieraj niecodzienne rozwiązania

Twoja grupa docelowa jest dobrze obeznana w internecie, dlatego jeśli postanowiłeś wkroczyć tam ze swoim biznesem, warto abyś postawił na nietypowe i nowatorskie rozwiązania. Nie rób tego, co większość konkurencji, ponieważ zamiast wyróżnić się w oczach przyszłych klientów, będziesz kolejną firmą zajmującą się tym co reszta. Przede wszystkim zadbaj o spójny i ciekawy brand. Pokolenie Z lubi chwalić się markami, z którymi ma wspólne wartości, dlatego czasem warto nieco zmienić sposób komunikacji, aby dostosować go do swoich odbiorców. 

Buduj zaufanie 

Działania w internecie powinieneś oprzeć na budowaniu zaangażowanej i wiernej społeczności. Nawet jeśli zauważysz, że są to osoby, będące konsumentami zależnymi od decyzji rodziców, nie powinieneś rezygnować z podjętego trudu. Za kilka lat oni sami będą decydować, na jakie marki i firmy postawią. Warto więc budować w nich świadomość, by po wejściu na rynek nie musieć walczyć o ich uwagę, a mieć ją skoncentrowaną na swojej marce. Są to działania długoterminowe, które z pewnością przyniosą korzyści. Zaufanie i świadomość wśród tak młodej grupy można budować poprzez przeróżne gry, zabawy i konkursy. Dobrym pomysłem mogą być na przykład gry miejskie i quizy. Jeśli zastanawiasz się, jak się za to zabrać, sprawdź realizacje firmy KODA Bots, która do celów marketingowych wykorzystuje chatboty, czyli technologię za pomocą której młodzi ludzie mogą wchodzić w interakcję z marką. Z pewnością jest to warte uwagi, szczególnie jeśli chcesz zyskać popularność wśród osób z pokolenia Z. Dlatego nie czekaj dłużej. Dowiedz się więcej o możliwościach chatbotów i zacznij działać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *