Najnowsze trendy w komunikacji wewnątrz dużej firmy

Najnowsze trendy w komunikacji wewnątrz dużej firmy

Duże firmy cały czas prześcigają się w innowacyjnych rozwiązaniach, które wprowadzają, by usprawnić procesy, zwiększyć moce przerobowe i wyjść na prowadzenie w wyścigu z konkurencją. Podejmują się różnych działań na zewnątrz i wewnątrz firmy. Jednym z przykładów nowoczesnej technologii stosowanej przez największych graczy na rynku są chatboty.

Do czego służą chatboty?

Chatboty przede wszystkim ułatwiają komunikację. Można je wykorzystywać również do działań marketingowych i sprzedażowych, ale są to zastosowania typowe dla sklepów online. W dużych firmach służą przede wszystkim do automatyzacji powtarzalnych procesów, jakim jest na przykład kontakt z serwisem, supportem czy administracją. Dzięki ich zastosowaniu, możliwe jest przesyłanie wiadomości do wszystkich pracowników, odpowiadanie na ich zapytania i pomoc w rozwiązaniu problemów.  

Czy chatbot usprawni komunikację?

Głównym zadaniem chatbota jest usprawnienie powtarzalnym procesów, w tym komunikacyjnych. Jednak nie we wszystkich przypadkach to się udaje i zależy to przede wszystkim od samego właściciela firmy jak i od pracowników odpowiedzialnych za jego wprowadzenie. To, jaką wybiorą platformę i firmę oferującą usługi związane z obsługą chatbota, jak będą zaangażowani i jak duże chęci będą mieli, wpłynie na efekt końcowy. Dopiero wtedy okaże się, czy narzędzie rzeczywiście wyręcza pracowników i czy jest skuteczne. Im większy wkład w postaci czasu i pracy będzie włożony, tym chatbot będzie “mądrzejszy”, a jego użytkownicy bardziej zadowoleni.

Duża firma a chatbot

Chatboty w dużych firmach rozwiązuje typowe i powtarzające się problemy pracowników. Udziela informacji związanych z supportem, pomaga rozwiązać błędy techniczne urządzeń, odpowiada na pytania kadrowe – dotyczące urlopów, zasiłków i innych spraw dotyczących zatrudnienia. Pełni rolę obsługi pracownika, a konfigurując go w odpowiedni sposób i łącząc z wewnętrznymi systemami i danymi może sprawnie udzielać odpowiedzi nawet na bardziej skomplikowane i złożone pytania. 

Korzyści finansowe a chatbot

Jak można się domyśleć, wprowadzenie chatbota do firmy jest dość kosztowne. Jeśli chcesz go zintegrować z obecnymi systemami, najlepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie firmy technologicznej, która się w tym specjalizuje. Dodatkowym kosztem będzie utrzymanie i rozwój chatbota, który z reguły opłaca się abonamentowo. Wystarczy zrobić szybki research na rynku i poprosić o wycenę adekwatną do potrzeb, by zorientować się ile dokładniej będzie to kosztowało. Mimo wspomnianych kosztów, chatboty dla większości są inwestycją. Umożliwiają zmniejszenie kosztów w sektorze obsługi pracownika, a osoby które zajmowały się odpowiadaniem na wiadomości można zaangażować w inne działania mające wpływ na rozwój firmy. To czy ostatecznie chatbot będzie inwestycją czy wydatkiem zależy przede wszystkim od pomysłowości i przedsiębiorczości menedżerów i właścicieli firm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *